Marketing Automation Congress 2015- relacja z imprezy.

MarketingAutomation 2015 Congress – relacja z konferencji.
                                                                

1.12.2015 w Warszawie na Stadionie Narodowym odbył się III Kongres Marketing Automation
organizowany przez firmę SalesManago. Tematyka konferencji związana jest z trendami w marketingu internetowym (zarówno w Business 2 Customer jak i Business 2 Business) oraz możliwościami ich zastosowania w biznesie.

                                              konferencja marketingowa

Tematyka i wystąpienia.

W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 1000 firm z całej Europy. Na konferencji wystąpiło ponad 12 prelegentów.
Pierwszym wystąpieniem był wykład Pana Rafał Brzoski – założyciela i współwłaściciela grupy Integer, InPost i Paczkomatów. Wykład dotyczył strategii prowadzenia firmy w dzisiejszych czasach oraz przedstawiał wiele bardzo ciekawych danych dotyczących rozwoju rynku e-commerce w Polsce i na świecie.

Uczestnikom szczególnie podobały się wystąpienia Pana Jacka Kotarbińskiego z Harvard Business Review Polska oraz Michał Sadowskiego z firmy Brand24.pl.

Pierwsze z wystąpień nawiązywało do szybko zmieniających się trendów w marketingu oraz konieczności opracowywania nowych strategii w dotarciu do klientów. Celnie zauważył jak zmienił się marketing w ciągu ostatnich 5 lat i jak cała branża mobile zaczyna wypierać tradycyjny internet i marketing w telefonach stacjonarnych.”

Prezentacja zawierała wiele trafnych i celnych spostrzeżeń na temat prowadzenia biznesu w obecnych czasach oraz konieczności podążania za zmianami.

“Jeśli przedsiębiorca nie porusza się obecnie do przodu – błyskawicznie się cofa”- trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem”. Nawiązując do poprzedniego wystąpienia ks. Jacka Stryczka zauważył jak bardzo ważne jest zwracanie uwagi na potrzeby klientów (a więc również na fundament na podstawie, którego powstają najlepsze Start-up'y).

A dbaniu o klientów i sposobach monitorowania marki przedsiębiorstwa mówił Michał Sadowski z firmy Brand24.pl – niewątpliwie jednej z najbardziej oryginalnych firm IT, które powstały w Polsce (z usług firmy korzysta nawet amerykański Biały Dom). Sadowski pokazał jak duże firmy przykładają wagę do dbania o klienta i jak bardzo dokładnie internet umożliwia podążanie za pytaniami i problemami klientów. Samo narzędzie ma bardzo szerokie zastosowania w marketingu internetowym o czym możesz przeczytać tutaj: Link.

Ostatnim (i bardzo ciekawym) wystąpieniem była prezentacja Pana Macieja Wróblewskiego z firmy Muse.pl – dotycząca portalu YouTube oraz sposobu jego wykorzystania w biznesie (a ściślej sposobu w jaki opracowuje się reklamę i filmy dla publiki).

Prelegent świetnie pokazał, jakie błędy popełniają duże firmy próbując dotrzeć z przekazem do klientów tym kanałem (który jak świetnie pokazał rządzi się innymi prawami, niż inne social media) oraz jak ważne jest szczegółowe opracowanie grupy docelowej w kierowaniu reklamy. Swoją drogą – zaprezentowany na koniec wykładu film rozbawił publikę do łez :-)


Organizacja i miejsce.

Trzeba obiektywnie przyznać, ze sam kongres zorganizowany był bardzo sprawnie i przemyślanie.
Sala wykładowa umieszczona była tuż obok lobby, gdzie można było swobodnie porozmawiać o branży internetowej z uczestnikami konferencji, wystawcami i prelegentami. Widać duże zaangażowanie organizatorów imprezy.


Wykłady i preelekcje prezentowane na konferencji są przydatne zarówno dla początkujących firm jak i doświadczonych graczy działających na polu e-commerce i e-business. Jak słusznie zauważył jeden z prelegentów informacje zaprezentowane na kongresie wyprzedza tę stosowaną o kilka miesięcy i pozwala skutecznie zyskiwać przewagę nad konkurentami w branży.


Na koniec klasyczne pytanie: czy warto się wybrać? Zdecydowanie tak. Na konferencji poruszane są tematy atrakcyjne dla przedsiębiorców z różnych branż, a na samej imprezie można nawiązać wiele przydatnych kontaktów biznesowych z praktykami rynku. Wiedza prezentowana na konferencji przekazywana jest sposób zwięzły, konkretny, bez zbędnego self-marketingu.
Następny MA Congress już za rok.

Polecane

Reklama