E-biznes i E-commerce w Polsce.

E-biznes i E-comerce w Polsce.

Marketing internetowy w firmie.


Temat E-biznesu poruszamy przy okazji i a propos inwestowania pieniędzy w przyszłościowe idee oraz innowacyjne produkty. Piszemy o nim, bo jest ot jedna najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Obroty w handlu w sieci zwiększają się o blisko 20% co roku, tak jak sam marketing internetowy. Internet i dobrze napisana strona pozwala Ci zwiększać obroty firmy, pozyskiwać klientów i promować swoją markę 24/h , siedem dni w tygodniu, na wszystkich kontynentach.
 

Rozwój social media oraz technologii mobilnych pozwala dotrzeć z usługami i produktami firmy do coraz większej grupy odbiorców na całym świecie. Dzięki dobrze dobranym technologiom możesz śmiało promować swój biznes dla szerokiej grupy odbiorców.
 

Jak zauważył pewien przedsiębiorca z Niemiec: "dla dzisiejszych ludzi Internet jest jak „steam power (ang. silnik parowy) dla ludzi z początku XIX wieku”". Pomysłów na e-biznes jest wiele – od założenia sklepu internetowego, promowanie atrakcyjnych dla ludzi usług i narzędzi, poprzez budowanie społeczności skupionych wokół marki (social media).
 

Samemu e-biznesowi i prowadzeniu interesów w sieci sprzyja sam postęp technologiczny – coraz więcej osób korzysta z sieci, a sam tryb życia i brak czasu często ich zwyczajnie do tego zmusza. Jak mówi holenderskie przysłowie: "nie możemy zatrzymać wiatru, ale możemy budować wiatraki". Dzisiaj takim wiatrem jest Internet. Coraz więcej klientów, przegląda oferty firm poprzez tablety i nowoczesne smartfony.
 

Internet zmniejszył koszt dotarcia do klienta czyniąc wiele z rodzajów działalności kompletnie bezużytecznymi. Korzystanie z konwencjonalnych form reklamy jest obecnie bardzo przestarzałe i zwyczajnie nierentowne dla firm. Pomyśl sam: „po co mierzyć dystans 100m centymetrem kiedy możesz to zrobić promieniem lasera. Po co zatrudniać dodatkowych pracowników skoro na jednej dobrze opracowanej reklamie możesz „zgarnąć” od 11 -30 tysięcy złotych.
 

Dzięki rozwojowi usług SAS (ang. software as service - programy jako usługi) możesz bardzo łatwo zautomatyzować praktycznie każdy aspekt funkcjonowania Twojej firmy. Począwszy od stworzenia pozyskującej dochodowych klientów strony internetowej, poprzez panele, aż do oprogramowania służącego do kontaktowania się z klientami na żywo. Internet pozwala sprowadzić wiele procesów Twojej firmy do wykupienia jednej usługi u odpowiedniego usługodawcy.


 

Obecne rozwiązania informatyczne pozwalają w prosty i efektywny sposób promować firmy, ich usługi oraz wymianę handlową z innymi państwami. Dodatkowym atutem, przemawiającym za ich stosowaniem jest szeroka dostępność materiałów edukacyjnych poświęconym wykorzystaniu technologii dla biznesu.


Na potrzeby naszego artykułu rozróżnijmy dwa pojęcia: E-business to najprościej mówiąc prowadzenie biznesu w sieci. E-commerceto prowadzenie handlu w Internecie. Social Media to popularne serwisy społecznościowe np. Facebook, Twitter, LinkedIn, gromadzące ludzi wokół marki, firmy lub osób prywatnych.

 

E-biznes w Polsce.

 

Inwestycja w innowacje
 

Po pierwsze jest to bardzo tanie źródło pozyskania wartościowego ruchu ze strony klientów. Jeśli porównasz reklamę w Internecie i koszty operacyjne prowadzenia działalności szybko zorientujesz się, że jest to bardzo wygodny i tani kanał prowadzenia działalności gospodarczej.


Dzisiejsze strony internetowe są bardzo zautomatyzowane (poszczególne czynności wykonują moduły strony np. obsługa płatności, wyświetlanie reklam) i nie wymagają obsługi tak dużej ilości osób jak konwencjonalna firma. Dodatkowo przedsiębiorca ma możliwość nawiązywania kontaktów biznesowych z innymi firmami np. poprzez serwisy B2B (vide: Dlaczego warto korzystać z serwisów B2B ?) oraz społecznościowe (social media)


 

Po drugie- jest to świetne miejsce, gdzie możesz budować markę swojej firmy i zapoznać z ofertą bardzo dużą ilość osób. Tak naprawdę dobrze napisana strona sama się reklamuje, bo klienci będą sami ją polecać

Jest to szczególnie przydatne jeśli porównasz koszt pozyskania klienta z tradycyjnymi formami reklamy np. radio lub telewizją. Pomyśl sam: o ile wzrosną dochody Twojej firmy jeśli pozyskasz w miesiącu 3 klientów i sfinalizujesz z nimi transakcje?


 

Rynek E-commerce w Polsce.

Coraz więcej firm decyduje się również na promocję swoich usług i produktów w sieci.
 

Rynek e-commerce rośnie około 20% rok do roku i obok rynku reklamy online jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w internecie. Polska jest szczególnie atrakcyjnym rynkiem sprzedaży w internecie ze względu na młode społeczeństwo i szybko rozwijającą się klasę średnią. Sam handel online jest dzisiaj mocno zautomatyzowany, począwszy od prezentacji towarów, aż do płatności online.
 

W interencie dostępnych jest wiele atrakcyjnych rozwiązań pozwalających na sprawne i szybkie założenie sklepu interentowego. Dodatkową zaletą jest możlwość prezentacji swoich produktów zarówno klientom krajowym jak i zagranicznym.
 

Dobrze zaprojektowana strona zwiększa szansę pozyskania klientów z innych krajów jak równiż firm poszukujących długoterminowych podwykonawców. Handel online i promocja biznesu świetnie sprawdza się przede wszystkim dla małych i lokalnych biznesów.
 

W interencie coraz więcej sklepów korzysta z rozwiązań typu mobile. Posiadanie sklepu internetowego w wersji mobilnej (wyświetlanej na telefonach komórkowych i tabletach), pozwala im dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów niż standardowa strona. W Polsce już ponad połowa internautów korzysta ze smartphon'a a blisko 1/3 z tableta. Skutecznie opracowana strona zwiększa dochodowość biznesu online.
 

Zapraszamy Państwa również do śledzenia wydarzeń związanych z branżą IT w naszym serwisie. W dziale konferencje i szkolenia.

Polecane

Reklama