Gdzie reklamować firmę w Internecie?

                                                Jak promować firmę w internecie?

 

To często zadawane pytanie zarówno przez początkujących przedsiębiorców jak i osoby pragnące rozwijać swoje już istniejące firmy. W artykule skupimy się na sposobach promowania firm i pozyskiwania zleceń. Każdy przedsiębiorca kiedy tylko opracuje wizualną i merytoryczną część serwisu skupia się na działaniach promocyjnych i zadaje sobie pytanie:
 

                                      Gdzie reklamować własną firmę?

Rozpoczynając swoją przygodę z marketingiem pamiętaj o dwóch zasadach:

“Firma jest tam gdzie są klienci a nie tam gdzie chciałaby być”

“Marketing nie znosi cyfry 1”

Poniżej przedstawimy najnowsze formy i techniki marketingowe.
 

1. Reklama w serwisach ogłoszeniowych.

 

Najprościej zacząć od reklamy na bezpłatnych portalach ogłoszeniowych. Jest to nieco żmudna technika ze względu na konieczność odświeżania ogłoszeń – w praktyce sprawdza się jednak bardzo dobrze. Kluczem jest wybranie odpowiednich serwisów odpowiadających grupie docelowej klientów. Jeśli planujesz wydawać pieniądze na płatne ogłoszenia – skup się na tylko na branżowych portalach. Stawki z reklamę w popularnych serwisach są wyższe, a nie zawsze trafisz na odpowiednich klientów.

Rozdziel reklamę na dwie części:

na serwisy ogłoszniowe

na serwisy branżowe
 

2. Wymiana linków pomiędzy stronami.

 

Jeśli Twoim znajomi i partnerzy posiadają również serwisy interenetowe zaproponuj wymianę linków pomiędzy stronami. Ma to korzystne znaczenie dla rankingu w wyszukiwarkach i

jest źródłem dodatkowego bezpłatnego ruchu. Jeśli wybierasza ten sposób promocji – wybierz strony internetowe zbliżone do Twojego profilu działalności firmy. Dobrym pomysłem jest też optymalizacja serwisu pod względem przeszukiwań go przez wyszukiwarki oraz zadbanie o obecność w czołowych poliskich katalogach internetowych.
 

  3. Social media – absolutna podstawa.

 

Oprócz wartości w postaci budowania marki jest to świetny kanał dotarcia do bardzo dużej ilości klientów w krótkim czasie i opracowania naprawdę efektywnych reklam. Dzięki Social Media (Facebook, Twitter, Youtube) możesz stale utrzymywać kontakt z klientami i dobierać ofertę do ich aktualnych potrzeb. Jest to bardzo tani kanał służący do kumunikacji i utrzymywania relacji.

Treść reklam i materiałów promocyjnych podziel na kategorie: grafiki, filmy (np instruktażowe), teksty i poradniki. Aktualnie jest to też bardzo opłacalna inwestycja firmy: zarówo w wizerunek jak i zysk. Za pomocą Social Media możesz informować klientów o nowych produktach, wydarzeniach z życia Twojej firmy, budować więzi oraz zaangażowanie wśród klientów. Firmy posiadające fanpage są również postrzegane jako bardziej wiarygodne na rynku niż ich konkurenci.
 

4 .Własna lista mailingowa.


Budowanie list mailigowych to kolejny bardzo ważny element marketingu. Od budowania bazy klientów e-mail powinna zacząć tak naprawdę każda firma.

Własna baza klientów do której możesz wysyłać wiadomości I oferty handlowe chroni Twoją firmę przed wydarzeniami takimi jak blokada konta w serwisach społecznościowych lub zmiany algorytmu w wyszukiwarkach internetowych i związany z tym nagły spadek ruchu.

Jest to zajęcie długofalowe i czasochłonne, ale bardzo opłacalne. Regularna wysyłak maili do klientów ociepla również Twój wizerunek w oczach klientów. Na rynku instnieje bardzo dużo narzędzi jak również szkoleń, przeznaczonych do budowy listy mailongowej i zwiększania potencjału Twojego biznesu, przy pomocy tej techniki.

 

5. Reklama pay per clik w wyszukiwarkach.

 
Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem i zależy Ci na dotarciu do dużej grupy odbiorców w krótkim czasie zainwestuje w reklamę “pay per click”. Pozwala ona wygenerować bardzo duży płatny ruch na stronę oraz zapoznać z Twoją ofertą dużą liczbę klientów. Jest to droższe rozwiązanie od pozostałych ale przy odpowiednio dobranej liczbie odbiorców bardzo opłacalne, zwłaszcza jęśli reklamujesz produkty łatwo sprzedawane przez Interenet.


Reklamę pay per click możesz wykorzystac zarówno do budowania marki na rynku jak i promocji nowego produktu.


Na koniec pamiętaj, że każdy marketing jest połączeniem wyżej wymienionych technik ( i nie tylko tych). Staraj się dobierać techniki I metody promocji najbadziej efektywne dla Twojego biznesu. Jeśli świetnie sprawdza Ci się fanpage na Facebooku – inwestuj dalej w jego rozwój. Bazuj na tym co sprawdza się idealnie w praktyce: Pamiętaj – dobry manager to przede wszystkim osoba skuteczna skupiająca się na działających rozwiązaniach.

Więcej informacji o budowaniu biznesu w sieci i pozyskiwaniu nowych klientów znajdziesz w serwisie www.dakid-brokers.pl

Polecane

Reklama