XIV Targi E-handlu i e-commerce Krakow 2018.

Targi E-commerce i e-handlu – Kraków.

W dniu 25.04.2018 roku w Krakowie odbyła się XIV już edycja targów e-handlu i e-commerce.

W imprezie wzięło udział ponad 5000 uczestników oraz ponad 100 firm. Na imprezie obecne były duże firmy działające w skali globalnej jak i specjalistyczne mniejsze firmy oferujące wsparcie sprzedażowe i marketingowe dla biznesu (lokalnego i tego w sieci). Poniżej przedstawiamy opis imprezy wraz z własną oceną. Poniższy tekst został opracowany aby przedstawić imprezę okiem uczestnika i jednocześnie polecić ciekawe firmy z różnych branż oraz ich rozwiązania:
 

Tematyka targów związana była z zaganieniami takimi jak:

- handel w internecie,
 

wybór platform do zakładania slepów,
 

marketing sklepów interenetowych i produktów, które oferują,
 

płatności internetowe i mobilne,
 

rozwiązania wspomagające firmy w marketingu i sprzedaży,

logistyka i magazynowanie produktów sklepów internetowych,

 

nowoczesne mechanizy promocyjne i analizujące działanie już istniejącyh sklepów,

 

Podstawowe pytanie: Co mogę zyskać przychodząc ? Opis targów okiem uczestnika.
 

Od początku widać było ogrom pracy jaki organizatorzy włożyli w imprezę. Marketing targów , rejestracja uczesników oraz samo rozmieszczenie stanowisk zostały bardzo dobrze opracowane.Poszczególne firmy łatwo było odnaleźć na terenie targów.

W trakcie targów można było wysłuchać wystąpień prelegentów i ich wykładów pogrupowane w bloki tematyczne.


Po każdym wystąpieniu uczestnicy mogli zadać pytanie prelegentom, którzy bardzo szczegółowo i cierpliwie odpowiadali na każde pytania. Duży plus zwłaszcza, jeśli już prowadzisz biznes i chciałbyś uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania od osoby, która kilka lub kilkanaście lat pracuje w branży.


Bardzo dobrze dobrano firmy na targach – wystawcami były zarówno firmy oferujące uniwersalne rozwiązania dla biznesu w sieci jak i specjalistyczne usługi dla sklepów internetowych i branży e-commerce. Każdy z uczestników bardzo szczegółowo opowiadał o swoich usługach i możliwościach łączenia ich z innymi rozwiązaniami internetowymi.


Dzięki temu uczesnik ma możliwość zapozania sie z rozwiązaniami, które może zastosować w firmie nawet jeśli nie prowadzi strice sklepu internetowego (przykład: narzędzia do marketing, seo, wysyłania komercyjnych sms'ow, fotografi produktowej oraz opracowywanie modelów 3D).


Pod tym zględem impreza stanowi obowiązkowy punkt nie tylko dla firm, ale również dla pasjonatów marketingu lub osób, które dopiero zaczynają przygodę z e-commerce. Na samych targach wiele rozwiązań i wystąpień było dedykowanych łączeniu sprzedaży "stacjonarnej" z tą w internecie.
 

Wystąpienia na konferencjach:

Spośród wielu wystąpień jakie odbyły się na kongresie na dwa z nich chcielibyśmy zwrócić szcczególną uwagę:
 

Maciej Wiszowaty (Gonito.pl).

Właściciel firm Gonito szczegółowo opisał jak w paktyce wygląda sprzedaż w modnym i szybko roziwjającym się portalu Amazon.com. Zdaniem prelegenta pojawienie się na tym serwisie powinno być elementem dobrze opracowanej strategii i uwzględnić takie elementy jak: rejestracja w serwisie, dobór asortymentu, przewidywana wielkość sprzedaży, współpraca z klientami, wysyłka towarów, polityka zwrotów, oraz szczegółowe rozliczenia podatkowe.
 

Wystąpienie zawierało cenne uwagi dotyczące praktyki handlu na tej platformie i wiele wskazówek jak ustrzec się najczęściej popełnianych błędów.
 

Amazon jest obecnie największym sklepem internetowym na świecie i świetnym miejscem do zwiększenia sprzedaży, jeśli zrobimy to mądrze i z planem.
 

Łukasz Chwiszczuk zaprezentował możliwości jakie daje system reklamowy Google Adwords oraz najbardziej efektywne rozwiązania reklamowe. Tematem wystąpienia były najnowsze trendy w marketingu oraz pokazanie jak dobrać odpowiednie media do rodzaju prowadzonej działalności biznesowej. Wszystkie rozwiązania (Google Adwords, segmentowanie i dobieranie grup odbiorców ,analityka webowa oraz remarketing dynamiczny) zostały bardzo profesjonalnie i czytelnie przedstawione na targach. Prelegent zwrócił uwagę na najbardziej skuteczne reklamy podnoszące zainteresowanie klientów i sprzedaż w sklepach internetowych.

 

Firmy i usługi dla biznesu.

Poniżej przedstawiamy listę firm, których działalność chcielibyśmy opisać w naszym serwisie:

                            

SENUTO – marketing dla firm – analiza pozycji strony www w wyszukiwarkach.

Senuto to nowoczesne, szybko zdobywające popularność narzędzie służące do monitorowania popularności i pozycji firmy właściciela w internecie. Aplikacja działająca w modelu abonamentowym pokazuje Ci dane na podstawie jakich haseł i zwrotów klienci wyszukują twoją firmę w internecia oraz na jakich hasłach powinieneś sie skupić aby zwiększyć swoją widoczność w sieci. Dlaczego warto używać Senuto – dlatego, że dobrze opracowane SEO (czyli pozycjonowanie w internecie ) jest jedną z tańszych form marketingu – świetnie zmieniających przypadkowych odwiedzających internautów w klientów firmy. Długofalowo jest to bardzo dobra technika marketingowa.
 

Co ważne Senuto oferuje również porównanie Twojej strony względem konkurencji, bądź strony firmy będącej numerem 1 w Twojej branży. Naprawdę fajna opcja zwłaszcze jeśli zależy Ci na opcji stałego monitoringu biznesu w sieci i budowaniu przewagi nad konkurencją.
 

Dzięki Senuto w prosty sposób możesz sprawdzić:

jakie słowa w wyszukiwarkach wpisują klienci aby znaleźć Twoja firmę?

które strony Twojego serwisu lub sklepu są najbardziej aktualne i najczęściej wyszukiwane w internecie?

jak wyglada pozycja Twojej strony w internecie, jej widoczność i jak dogodnić konkurencję,

 

Samo oprogramowanie jest bardzo dobrze zaprojektowane i posiada przyjazny panel użytkownika.

Dzięki 14 dnioweu okresowi próbnemu możesz spokojnie zapoznać się z aplikacją i wybrać najbardziej odpowiedni dla siebie plan. Szczegóły w poniższym linku: http://www.senuto.pl

                            Risendot.com

RISENDOT.COM - usługi programistyczne.
 

Firma posiadająca bardzo dobrą ofertę programistyczną nastawioną zarówno na dużych graczy w biznesie jak i początkujące firmy o dużym potencjale wzrostu (tzw. przedsięwzięcia Start-Up).
 

Co więcej jej działalność związana jest z bardzo rozwojowymi działami informatyki – produktami opracowywanymi na miarę, wspomnianymi już startupami, oprogramowaniem jako usługą (SaaS) oraz modnym ostatnio pojeciem grafiki 3D i rzeczywistości virtualnej (VR).
 

Przykład z branży nieruchomości – firma opracowała oprogramowanie potrafiące pokazać rzut mieszkania w postaci modelu 3D. Dzięki temu potencjalny użytkownik ma możliwość zobaczenia potencjalnego wnętrza wraz z meblami i obiektami, które może dodawać – świetna opcja dla firm projektowych oraz dla deweloperów.
 

Firma posada naprawdę bogatąofertę usług programistycznych – dopasowanych do firm z różnorodnych branż – współpracuje z klientami z Polski i zagranicy.  http://risendot.com
 

Wirtualni 3D – prezentacja produktów i obiektów w 3D.
 

Firma zajmuje się opracowywaniem modeli 3D produktów prezentowanych w sklepach internetowych oraz na stronach www. Dzięki szczegółowemu modelowi możliwe jest oglądanie produktów z każdej strony z poziomu sklepu internetowego lub firmowej strony www producenta.
 

Ponadto firma zajmuje się profesjonalnym przygotowaniem filmów promocyjnych dla hoteli, agencji nieruchomości i osób zainteresowanych pokazaniem wnetrz w nowoczesny sposób. Szczegóły: http://wirtualni3d.pl

                                   Okazje.info

Porównywarka cenowa: Okazje.info.

Okazje.info to jedna z największych w Polsce porównywarek cenowych. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 5 milionów internautów generujących ponad 20 milionów odsłon. Firma istnieje na rynku Polskim od 10 lat a z jej usług korzysta ponad 3000 sprzedawców.
 

Dzięki korzystaniu z tego mechanizmu możesz w szybkim tempie wypromować swój sklep online i z miejsca skierować ruch internautów. Serwis posiada bardzo prosty mechanizm, na podstawie którego można wczytywać produkty ze sklepu internetowego i promować je w wyszukiwarce. Usługa ta jest przydatna zwłaszcza dla nowych przedsiębiorców, których sklepy nie mają jeszcze wysokiej pozycji w Google i którym zależy na szybkiej sprzedaży.
 

Właściciel sklepu w porozumieniu z opiekunem sam określa budżet na reklamę i ustalają najlepsze miejsce do wyświetlania swoich produktów. Korzystanie z porównywarek cenowych zwiększa ruch na stronę sklepu i tym samym szanse na potencjalną sprzedaż. Serwis Okazje.info oferuje również dodatkowe usługi: reklamy banerowe, pozycjonowanie ofert, e-mail marketing, marketing szeptany, kupony rabotowe. Szczegóły: http://www.okazje-info.pl

HomeBook.pl / Domodi.pl
 

GRUPA DOMODI to największy e-commerce z branży mody i wyposażenia wnętrz w Polsce. Grupę Domodi tworzą trzy serwisy: Allani.pl, Domodi.pl oraz Homebook.pl, które miesięcznie odwiedzają miliony użytkowników.
 

Pracuje z największymi markami i sklepami obecnymi na polskim rynku. Wszystkie serwisy odwiedza ponad 15 mln użytkowników miesięcznie. Znajduje się w Top 5 e-commerców w Polsce na urządzeniach mobilnych. Tworzyy jedną z największych społeczności wśród polskich marek i jest wielokrotnym liderem branżowych raportów Sotrendera.
 

Allani i Domodi.

Największe w Polsce modowe platformy e-commerce, agregujące ofertę ponad 400 sklepów. Stanowią kanał dystrybucji ponad pół miliona produktów.
 

Homebook

Największy e-commerce i trendsetter branży wnętrzarskiej w Polsce. Jest nowoczesną platformą internetową gromadzącą entuzjastów i profesjonalistów projektowania oraz wystroju wnętrz. W ofercie Homebook.pl są setki tysięcy produktów i prawie milion inspiracji dla użytkowników.
 

Homebook skupia wokół siebie profesjonalistów: architetków wnętrz, projektantów, osoby fizyczne oraz sklepy sprzedające akcesoria do mieszkań, domów i apartamentów (lub świadczące usługi z tym powiązane). Serwis oferuje również bardzo atrakcyjny model współpracy ze sklepami internetowymi oraz zewnętrznymi specjalistami (pozwalający na zwiększenie widoczności witryny oraz zwiększenie sprzedaży).
 

Dlaczego warto rozwijać e-commerce z Grupą Domodi?
 

 - produkty trafią do tysięcy nowych klientów – szybki sposób na dotarcie do dużej grupy odbiorców,

-  firma oferuje wsparcie 200 specjalistów, którzy pomogą dobrać odpowiednie narzędzia i działania do zwiększenia skuteczności sprzedaży w Twoim sklepie,

-  pomoc w rozwoju Twojego e-commerce (wskazanie kluczowych opcji rozwoju firmy),

Promocja sklepu poprzez profesjonalne działania marketingowe i PR-owe.
 

Agencje Social Media :
 

Hello Social

Hello Social to agencja specjalizująca się w działaniach w mediach
społecznościowych. Firma wpołpracuje zarówno z dużymi markami jak PayU, Otodom czy InternetowyKantor.pl jak i z  mniejszymi firmami.  Pracuje z korzyścią dla klientów w każdym obszarze social media, począwszy od strategii na kampaniach reklamowych skończywszy. Marketing jest opracowany w ten sposób aby media społecznościowe wspierały biznes, markę i sprzedaż, a nie generowały budowały puste zaangażowanie i zbierały „lajki”. 

Współpraca z tą firmą pozwoli Ci na zwiększenie widoczności w Internecie oraz skuteczne budowanie marki. Jeśli zależy Ci na sprawdzonym partnerze w marketingu w mediach społecznościowych oraz firmie która poprowadzi marketing długofalowo – zachęcamy do zapoznania się z jej usługami. Szczegoły: http://hellosocial.pl


                                 Clickcommunity

Click Community.

 

Click community to agencja marketingu social media. Firma zajmuje się promocją firm oraz zwiększaniem sprzedąży dla firm poprzez kampanie reklamowe. Na rynku istnieje od 2009 roku, współpracuje z klientami z Polski i zagranicy. Tematykę Social Media zna na wylot, jej pracownicy są prelegentami na wielu konferencjach i eventach marketingowych. Promuje firmy sprzedające zarwno produkty w internecie jak i usługi dla firm (B2B).
 

eDrone:

To pierwszy system klasy eCRM i marketing automation stworzony dla sklepów internetowych.

System automatycznie zbiera i analizuje dane o zachowaniu użytkownika w e-sklepie oraz tworzy spersonalizowane i dopasowane komunikaty zwiększające sprzedaż i CLV (Customer Lifetime Value) klientów. 

Innowacja edrone polega na wykorzystaniu Social CRM oraz technologii machine learning i artificial intelligence. Atutami edrone są: błyskawiczne wdrożenie, łatwość obsługi oraz gotowe scenariusze, pozwalające na korzystanie z edrone już w pierwszym dniu okresu testowego. Ratowanie koszyków, dynamiczny newsletter, push notifications, wishlisty, pop-upy i rekomendacje produktów, to tylko niektóre z możliwości systemu. edrone posiada wtyczki do wszystkich popularnych platform sklepowych, dzięki czemu integracja jest bezpieczna i błyskawiczna. Link do strony: https://edrone.me
 

Ekspert Mobile Platform

EMP to narzędzie dla wszystkich przedsiębiorstw, które potrzebują skutecznie współpracować z partnerami biznesowymi za pomocą wielu, całkowicie zintegrowanych ze sobą kanałów sprzedażowych. Platforma, która pełni rolę centrum dowodzenia dla managera integruje w sobie aplikację dla mobilnych handlowców (EMP Mobile), sprzedaży hurtowej (EMP B2B) oraz sklepu internetowego (EMP B2C). Dzięki temu nie trzeba kupować osobnych systemów, aby skutecznie zarządzać sprzedażą i swoim zespołem.
 

Jest to zdecydowanie interesujące rozwiązanie dla firm, które działają już w oparciu o mobilnych sprzedawców i szukają platform sklepowych, które można w całości zintegrować w jeden, centralny system. Stąd też dla większych przedsiębiorstw EMP zapewnia pełną integrację z najpopularniejszymi ERP, tworząc spójny system realizacji procesów sprzedażowych.
 

Za stworzeniem aplikacji stoi Grupa Ekspert, która od ponad 20 lat specjalizuje się we wdrażaniu kompleksowych rozwiązań IT do zarządzania przedsiębiorstwem. Jak podkreśla pomysłodawca aplikacji Tomasz Cierpica „To właśnie znajomość problemów, które zmniejszają skuteczność rejestracji zamówień i sprzedaży w terenie zapoczątkowały ideę zarządzania pracą handlowców, sprzedażą i obrotem dokumentów w jednym, centralnym miejscu”.
 

Aplikacja przeznaczona jest dla firm produkcyjnych i handlowych, którzy posiadają rozproszony dział handlowy oraz chcą przenieść swoje działania sprzedażowe do sieci. Wygodna forma subskrypcji oraz różne plany abonamentowe z pewnością sprostają potrzebom zarówno większych graczy, jak i firmom rozpoczynającym swoją przygodę z e-handlem i mobilną sprzedażą. Link:  http://emp365.eu/

Makesend.

Zaawansowane narzedzię do wysyłania spersonalizowanych maili. System umożliwia wysyłkę spersonalizowanych maili (np. Będących częścią dużej kampanii marketingowej). Jest narzędziem bardzo przydatnym zarówno dla doświadczonej agencji Social Media jak również firm typu startu (Fundraising + zdobywanie nowych klientów). Firma oferuje również bardzo atrakcyjny model rozliczeń z klientami. Więcej informacji na stronie http://www.makesend.pl
 

Platformy Sklepowe:

Poniżej przedstawiamy wybrane platformy sklepowe pozwalające początkującym i doświadczonym przedsiębiorcom rozpocząć lub rozwijać biznes w sieci:
 

Shoper.pl

Jeden z największy dostawców oprogramowania do handlu w sieci w Polsce. Shoper.pl jest platformą bardzo często wybieraną przez początkujące osoby. Platforma posiada bardzo przyjazny panel do sterowania zamówieniami, przejrzysty i łatwy w obsłudze mechanizm do dodawania produktów oraz blisko 60 rozszerzeń i aplikacji które mogę być dodawane do sklepu.

Sklep umożliwia również sprzedaż na Allegro oraz na Facebook'u.
 

Sky-Shop.pl

Sky shop to platforma zakupowa połączona z kluczowymi mechanizmami marketingowymi.

Platforma umożliwia nie tylko założenie sklepu internetowego, ale również współpracę z największą w Polsce ilością hurtowni. Sklep wielokrotnie chwalony przez firmy za przyjazny panel administracyjny oraz bardzo dobrą osbługę techniczna.
 

IdoSell.com

Kolejna bardzo popularna platforma do handlu w sieci – często wybierana przez duże sklepu internetowe i osoby pragnące szybko rozwijać biznes w sieci. Świetna usługa dla dużego biznesu i firmy pragnących prowadzić kilka sklepów internetowych równolegle. Co wyróżnia sklep pośród innych platform?

- możliwość prowadzenia sklepu na Facebooku - bezpośrednio zintegrowany z Fan Pagem sklepu jest widoczny dla wszystkich i umożliwia zakupy bezpośrednio na portalu,

- własna hurtownia internetowa,

- możliwość sprzedaży plików cyfrowych (np.E-bookow),

- sprzedaż międzynarodowa (eBay, Amazon),

- integracje z zewnętrznymi dostawcami oprogramowania (porównywarki cenowe, płatności interenetowe),

Więcej informacji: https://www.idosell.com/pl/shop/


Następne targi e-handlu już na jesień. Informacje o nich również zamieścimy w naszym serwisie.

Dziękujemy również wszystkim uczestnikom za szczegółowe odpowiedzi na branżowe pytania oraz prelegentom za ich czas po wystąpieniach. Do zobaczenia na kolejnych targach.

Polecane

Reklama