Portal biznesowy- Social Media dla firm.

                                                                    Social Media dla firm- przewodnik.

W poniższym artykule przedstawiamy portale Social Media najczęściej wykorzystywane w biznesie. Na początek krótko o serwisach. Umożliwiają one dzielenie się treścią i jej tworzenie z innymi zalogowanymi użytkownikami. Co łączy poszczególne serwisy social media?
 

Po pierwsze fakt, iż obecnie to internauci i użytkownicy tworzą treści w Internecie. Kiedyś tworzenie treści i ich publikacja w Internecie były zarezerwowane dla informatyków lub osób tworzących strony www (najczęściej statyczne).
 

Po drugie są bardzo łatwe w obsłudze i mają intuicyjne menu zarządzania, przez co korzystają z nich zarówno młode osoby, jak i te niespecjalnie znające się na codziennej obłsudze komputerów.
 

Co więcej, każdy z nich można użytkować z poziomu zwykłego telefonu. Dzięki wielu rozbudowanych opcjom i możliwości prezentowania treści znajomym, krewnym i obcym osobom praktycznie każdy może rozpocząć marketing od tego kanału oraz dotrzeć do dużej liczby odbiorców.

W Social Media firmy mają okazję stworzenia własnych, efektywnych i opłacalnych kanałów informacyjnych i kierować przekaz do starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej.
 

Po co więc “przepalać” budżet reklamowy skoro można samemu efektywnie opracować strategię reklamową i dobrać ją do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców?
 

W zależności od serwisu możliwe jest dodawanie zdjęć, profili oraz filmów. Firmy zwróciły uwagę na ten kanał, gdyż jest to dla nich wygodna forma reklamy oraz ważny element przy budowaniu marki firmy. Social Media umożliwia również komunikacje z klientami w czasie rzeczywistym oraz prowadzenie z nimi dialogu na temat rozwoju firmy i poszczególnych usług.
 

Sama reklama jest też dużo tańsza, niż tradycyjna reklama w TV lub w prasie. Social Media świetnie sprawdza się z Content Marketingiem, promocją specjalistycznych artykułów oraz regularną publikacją reklam do określonych odbiorców.
 

Facebook – promocja i reklama w serwisie.
 

Najpopularniejszy obecnie serwis społecznościowy. Z bagatela 1 miliardem użytkowników Facebook umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców na całym świecie oraz efektywną reklamę. Obecnie ma najlepiej rozwinięte narzędzia Big Data (narzędzia do przetwarzania i analityki dużych zbiorów danych).
 

Na Facebooku możesz stworzyć dedykowaną podstronę firmową (tzw. Fanpage), promować poszczegółne strony www, produkty lub wydarzenia. Facebook posiada bardzo precyzyjny mechanizm reklamowy (dzięki wielu opcjom możliwe jest wyświetlanie reklamy osobom ze sprecyzowanym wiekiem, miejscem zamieszkania, zawodem zainteresowaniami a nawet poszczególnym grupom zawodowym).
 

Jest to również tania forma reklamy jeśli podliczy się zasięg dotarcia do odbiorcy. O ile kiedyś był traktowany jako kanał mający dotarcie do młodszej części klientów obecnie z platformy tej korzystają czołowe firmy na świecie.
 

Plusem Facebook'a jest również prosty układ opcji i interface. Ustawienie reklamy i korzystanie z portalu są bardzo intuicyjne. Firmy wykorzystują również opcję reklamy w już instniejących Fanpagach. Dlaczego? Bo najlepsze w branży mają opcję dotarcia do kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy klientów zgodnych z określonym profilem. Takich możliwości nie daje nawet całostronnicowa reklama w ogólnopolskich tygodnikach.
 

Instagram dla firm,
 

Instagram jest apliacją pozwalającą użytkownikom dzielenie się zdjęciami oraz ich edycje w czasie rzeczywistym. Początkowo Instagram był używany tylko do zdjęć ale obecnie można też umieszczać na nim filmy. Aplikacja umożliwia zakładanie kont oraz obserwowanie się nawzajem z innymi użytkownikami. Podążając za innymi użytkownikami oglądamy publikowane przez nich zdjęcia filmy. Algorytm aplikacji wyświetla jednoczęsnie podobne zdjęcia innych użytkowników do tych jakie dotyczczas przeglądałeś. Firmy najczęsciej publikują w nim zdjęcia produktów, informacje o nadchodzących promocjach lub linki w profilach przekierowujące do głownego serwisu www. Świetny do wykorzystania dla firm promujących produkty wizualne oraz celujących w młodszą klientelę.
 

Twitter.com – do komunikacji z klientami.
 

Twitter jest serwisem w kótrym użytkownicy mogą obserwować się nawzajem oraz przesyłać sobie wiadomości do 140 znaków. Popularny zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Twitter jest wykorzystywany do komunikacji z klientami oraz regularnego powiadamiania ich o nowościach w firmie. Informacje w wiadomościach są oznaczane specjalnymi znakami # zwanymi powszechnie hashtagami. Twitter pozwala firmom w szybki sposób odpowiadać na uwagi i zapytania klientów.
 

Youtube.com – prywatna telewizja.
 

Serwis umożliwia publikację filmów oraz stworzenie własnego kanału. Dzięki YouTube możesz zamieścić w internecie relację z konferencji, firmowego spotkania lub nagrać i upublicznić film instruktażowy na dowolny temat. Kiedyś używany głównie do oglądania teledysków oraz śmiesznych filmów – dzisiaj to druga po Google najczęściej używana wyszukiwarka internetowa.
 

Youtube zaczyna powoli wypierać telewizję, bo na serwisie praktycznie każdy może publikować filmy oraz promować je w określonych grupach wśród klientów. Najlepsze filmy osiągają oglądalność liczoną w milionach odsłon a kanały na których są zamieszczone mają bardzo dużą ilość stałych subskrybentów. YT umożliwia zatem publikację filmów do tej samej grupy odbiorców przez dłuższy czas.
 

Reklama w Social Media, tak jak sam marketing, nie jest jednak jednorazowym wydarzeniem lecz ciągłym procesem który trzeba kontrolować w czasie rzeczywistym. Niemniej jednak jest to gra warta zachodu, gdyż dobrze opracowana strategia obecności firmy w Internecie podnosi jej wiarygodność wśród klientów oraz zwiększa długofalowo zyski.
 

Jak zaprojektować efektywną strony www?

Na jakich narzędziach skupić się budując biznes w sieci i w “realu” ?

Jak dobrać kanały Social Media do twojego biznesu?

Jak zaprojektować biznes internetowy i długofalową reklamę w Internecie?

Czy możliwe jest zarobienie

Jeśli interesują Cię odpowiedzi na powyższe pytania subskrybuj nasz serwis dołącz do naszych fanów na Facebook.com/ Regularnie publikujemy praktyczne artykuły biznesowe I umożliwiamy Ci również dodawanie ofert Twojej firmy. Zobacz jak działa nasz serwis logo

BT.

Polecane

Reklama